دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۹:۱۵:۳۹

برگزاری جشنواره دانش‌آموزی جهت ترویج مسائل مرتبط با دریا

باشگاه خبری فراساحل: دکتر سیف اعلام کرد جشنواره دانش‌آموزی با هدف ترویج مباحث صنایع دریایی با همکاری سازمان‌های مرتبط برگزار می‌شود. به گزارش  باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، دکتر سعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی در نشست مشترک با مسئولین بنیادهای نخبگان استانی شهرهای ساحلی، با توجه به لزوم توجه بیشتر به جایگاه دریا و صنایع مرتبط با آن در میان مردم گفت: ترویج مسائل مرتبط با دریا و افزایش آگاهی از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این صنایع در میان مردم ازجمله اهدافی است که کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری و صنایع دریایی دنبال می‌کند. وی افزود: در این میان اهمیت کارهای ترویجی در میان دانش‌آموزان و سنین پایین باعث شد تا طرح اولیه برگزاری جشنواره دانش‌آموزی در حوزه دریا با هدف ترویج مباحث این حوزه ازسوی ستاد صنایع دانش‌بنیان دریایی با همکاری نمایندگان سازمان‌های مرتبط تهیه و تدوین شود. سیف در این خصوص همکاری استان‌های ساحلی را خواستار شد و بیان کرد: با توجه به اینکه حدود 10 الی 12 میلیون از جمعیت کشور را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند و بنابراین عمومی‌ترین راه پررنگ شدن شناخت صنایع دریایی آشنا کردن این جامعه بزرگ آماری با این حوزه است که خود به جلب نخبگان و خانواده‌های دانش‌آموزان نیز می‌انجامد.


وی با اشاره به بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف جشنواره دانش‌آموزی گفت: قسمت اصلی این جشنواره را مسابقه تشکیل می‌دهد که با این کار آثار و دستاوردهای دانش‌آموزان از سراسر کشور به استان‌ها می‌آید و پس از فیلتر در آنجا به تهران فرستاده می‌شوند. دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی با بیان این مطلب که مسابقات در 12 رده تحصیلی متفاوت دنبال می‌شود عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است برای دوره اول که شامل سال‌های اول و دوم و سوم است مسابقات ساده‌تری در زمینه عکاسی و نقاشی برگزار شود اما در مقاطع نزدیک به فارغ‌التحصیلی این موارد کامل‌تر می‌شود. وی افزود: در کنار این مورد همایش و نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و بازدید و اردوهای علمی و گردشگری نیز درنظر گرفته شده است تا از این طریق دیدگاه لازم به دانش‌آموزان داده شود و بتوانند در دراز مدت با این حوزه آشنا شوند.


سیف ضمن اشاره به اهداف جشنواره جهت هدایت شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان در حوزه دریا بیان کرد: جشنواره دانش‌آموزی محورهایی را نیز در برمی گیرد که از آن جمله به نقش دریا در تامین انرژی، تامین امنیت غذایی، حفاظت از محیط‌زیست و گردشگری می‌توان اشاره کرد. وی در ادامه ستاد برگزاری جشنواره را به لحاظ ساختاری شامل شورای راهبردی و سیاست‌گذاری،ستاد برگزاری جشنواره و دبیرخانه دانست و گفت: قرار براین است تا در آینده نزدیک معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری این شورا را برگزار کنند و طی این جلسه زمان قطعی شروع جشنواره اعلام رسمی می‌شود تا حمایت و حضور نمایندگان سازمان‌های مرتبط را داشته باشیم. دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی افزود: به طور عملی اعلام عمومی از بهمن ماه سال جاری صورت می‌گیرد و داوری‌ها در تابستان انجام می‌شود. همچنین مهرماه سال آینده طی 2 روز همایش متمرکز آثار دانش‌آموزان به نمایش گذاشته می‌شود و اهدای جوایز صورت می‌گیرد



  کد خبر : 360
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :